torsdag 27 augusti 2015

Hej då Bettan!

Idag sålde jag geväret som fick mig att bli intresserad av luftgevärsskytte och sedermera Field Target - mitt första Feinwerkbau 300S Universal. Med det här geväret kom jag snabbt på hur otroligt kul det kan vara att sätta kula på kula i princip samma hål varje gång jag tryckte av ett skott. Ett kvalitetsvapen som inte sätter några begränsningar utan det är upp till skytten att prestera, åtminstone en dag med snälla vindar och ett maxavstånd på 50 meter.

Nu är bössan som sagt såld och det glädjer mig att den gick till en kille som verkar vara intresserad av att göra samma resa som jag själv påbörjade den tionde maj förra året i Onsala.

Lite vemodigt var det allt när affären var gjord, men jag kommer satsa på andra klasser nästa år och har dessutom en till Universal i fall att jag skulle hinna gå två varv på någon av tävlingarna framöver.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar