tisdag 1 augusti 2017

Pimpad Feinwerkbau 300S

Glömt att skriva ett par rader om min "Juniversal" - en Feinwerkbau 300S Universal-stock med systemet från en Feinwerkbau 300S Universal. En fin kombo då systemet är det lättaste i serien och stocken den trevligaste enligt mig.

Stocken var inte toppskick när jag köpte vapnet, så jag beslutade mig för att lacka den svart eftersom min andra Feinwerkbau är i standardutförande.

Nästa steg blev att pimpa den med lite kolfiber från AliExpress. Materialet räckte både till pip-shroud och distanser till kolvkammen. Det blev en bra matchning med den svartblanka stocken och shrouden skyddar även mot väta utifall det skulle bli blött när man är ute och pangar.

Mekaniskt var bössan orörd med originalfjäder, den låg på cirka nio joule och jag såg ingen större anledning att trimma den eftersom den gick klockrent. Förrän nu det vill säga. Hade några kralligare fjädrar från tyskland liggandes, så en valdes ut och efter drygt två timmars meckande satt den på plats. Så mycket fett som fanns i den här bössan hade jag aldrig varit med om. Fick torka ur som en galning för att sedan applicera Feinwerkbaus specialfett och Maccaris fjädertjära. Resultatet blev något högre effekt och trevligare gång.

Här några bilder på skönheten:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar