söndag 30 november 2014

Field Target-säsongen 2014 avklarad

Nu när Field Target-säsongen 2014 kommit till sin ände är det dags för lite reflektion. Det har det varit ruskigt kul och jag är fullständigt biten! Jag deltog i sex tävlingar totalt. Den sista tävlingen sköt jag med mitt nya PCP-gevär som inhandlats begagnat, tidigare tävlingar deltog jag i 10-joul fjäder med mitt Feinwerkbau 300S Universal. Det gick ganska så skapligt och jag rankas numera som trea i klassen, några pallplaster blev det också!

Det ska väl sägas att vissa av medaljer inte var jätte svåra att kamma hem då deltagarantalet var lite dåligt på ett par av tävlingarna. Men visst är det är kul med trofeér och det gäller att alltid ställa upp så ofta man kan. Min bästa prestation under 2014 var nog på hemmatävlingen som Fuxerna anordnade, trots hällregn lyckades jag hålla ihop det och skjuta riktigt bra.

Jag lyckades faktiskt komma tvåa med mitt nya Air Arms S400 MPR FT i årets sista tävling, och det trots att jag skruvade bort mig fullständigt de fyra första målen. Hade inte mina trevliga medtävlare hejat på mig så hade jag kastat in handduken.

> Resultat Laxå 2014

> Resultat Laxå Riksmästerskap 2014

> Resultat Fuxerna 2014

> Resultat Onsala 2014

> Resultat Mörrum 2014

Foto Lasse Laursen.




2015 är tanken att jag ska få licens på mitt Air Arms S400 MPR FT och tävla i 16-joulsklassen. Det är stenhård konkurrens där, så att hamna på pallen kommer bli tufft.

Ett av nöjena med Field Target är customiseringen. Jag börjar bli nöjd med geväret nu. Hamstern (handstödet) känns riktigt bra och den justerbara bakkappan från Anschüts med tillhörande krok gör geväret mycket trevligt att skjuta med. Det som saknas är ett bättre sikte. Idag sitter det ett kinatillverkat skräpsikte monterat, det duger inte. Det lutar åt ett Falcon T50 som lämpar sig väl för Field Target och ligger bra till prismässigt. Men det får vänta till våren.

Såhär ser bössan ut i dagsläget:



















In action sista tävlingen i Mörrum:

Foto Kent Nilsson, Mörrums Skyttegille.

Foto Kent Nilsson, Mörrums Skyttegille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar