fredag 19 juli 2013

Färgval FWB 300S Universal

Har tänkt som fan. Lutade väldigt länge åt helt svart, men samtidigt kändes det lite väl safe och tråkigt. För standard helt enkelt. Lackad eller oljad stock var också något som övervägdes, men blä så trist.

Så efter en del velande är jag nu nästan helt säker på att jag ska använda den klassiska militärfärgen Olive Drab, samma färg som jänkarna hade på sina uniformer under andra världskriget. Tror att det kan bli riktigt schysst ihop med alla svarta detaljer. Kommer försöka mig på att lägga en matt skyddslack uppe på också.























"Olive Drab/olivgrön. RAL-6014MT En av de mest kompletta utrustnings/vapenfärgerna på marknaden. Utrustningsfärgen möter militära krav på signaturanpassning inom det visuella- och NIR-reflektiva spektrat. Färgen är enkelt applicerbar på utrustning, vapen och fordon. Utvecklat av den norska försvarsjätten NFM Group för militära ändamål.  Produkten är M-nummersatt hos Försvarsmakten."

Här är en bild som jag har som färgreferens. Min bössa kommer att ha lite fler svarta detaljer i och med att greppytorna där fram och själva pistolgreppet är svarta:



I väntan på lackering:








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar