söndag 7 juni 2015

Får man ha så här kul?

Min snälla granne tog med mig till Skepplandas Trap-bana idag. Väl där fick jag prova på hans underbara Mossberg 930 JM Pro. Vilken bössa! Sköt två serier, totalt 50 skott, och lyckades sätta en hel del duvor faktiskt.

Sån otrolig skillnad det är på den här typen av skytte och Field Target. I trap går man på ren intuition och pekar egentligen bara i duvans riktning. Därmed inte sagt att det är enkelt, för duvan skjuts iväg i olika riktningar och det gäller att ha koll på om man ska hålla lite över, under, eller vid sidan av för att träffa. Så upplevde jag det i alla fall, men jag är ju i och för sig helt grön på detta. Men kul så in i bänken var det i alla fall.

Sedan bar det av till FT-banan där jag först sköt in min blivande plinker och sedan blev det väl cirka 150 skott med MPR FT. Ammunitionskostnaden för JSB Exact  .177 är en ren spottstyver jämfört med de dyra hagelpatronerna, en av fördelarna med att hålla på med luftskytte.

Mossberg 930 JM Pro:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar