måndag 22 juni 2015

Skepplanda RM

Då har gått det ungefär en vecka sedan tävlingen i Skepplanda gick av stapeln. Banan var svår med ett rekordhögt Troyer-värde (drygt 34 trm) och jag fällde 25 av 45 mål. Varken bra eller dåligt.

Foto Håkan Olofsson:


Det mesta har hunnit sjunka in och det är en del saker som jag känner att jag borde ändra på för att skjuta bättre nästa tävling.

Att använda dots istället för klick från 43 meter och uppåt är inte min grej. Jag har inte övat tillräckligt mycket på det helt enkelt. Jag tror att jag hade kunnat fälla ett par mål till om jag kunde klicka mig hela vägen fram till 50 meter. Dock kräver min setup dubbelvarv på höjdratten för att åstadkomma detta och risken för att jag skruvar bort mig är överhängande under en tävling.

Jag var på banan i går och ställde in kikaren just för att kunna klicka mig fram hela vägen, så nu är det gjort. Om jag vågar använda dubbelvarvssytsemet i Laxå återstår att se.

> Resultat

Foto lasse Laursen.



En justerbar hamster känns mer och mer som ett måste eftersom trenden går åt svårare och svårare banor med luriga vinklar. Jag har kikat på flera olika alternativ, men den enda som känns riktigt bra är Rowan Engineerings variant med endast ett vred. Enda smolket i bägaren är att den är satans dyr, så jag tror det får vänta tills nästa år.



 Foto Håkan Olofsson:

































Var som sagt i Skepplanda i går och innan jag och grannen gick till Field Target-banan passade vi på att skjuta lite Trap på förmiddagen. Så himla kul! Det var flera hagelskyttar från Skepplanda där och en av dem lånade ut en av sina hagelbockar till mig så att jag och grannen kunde skjuta samtidigt.

Några bilder blev det också.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar