måndag 25 april 2016

Felet ej lokaliserat

Fan i helvete.

Dragit i kikaren. Dragit i pipan. Kört bössan i chronograf. Ställde ut skiten på terrassen i en timma för att se om något skulle hända med POI (skillnaden i temperatur ute och inne är cirka 17 grader). Testade även att skjuta några serier medans paketet gradvis värmdes upp. Resultat - ingen förändring av POI efter det att jag klickade mig rätt igår. Är minst sagt förbryllad.

Vad kan det då bero på?

Billig Kina-rail som kapats för att få upp och fram kikaren. Ej så sannolikt.
FX NoLimit-fästen som är ganska högt ställda. Kanske.
Pipbandet. Kanske.

Kanske en kombo av alla tre? Jag vet inte ...

I morgon ska jag hämta ny rail plus Weaver-fästen som en klubbmedlem sålt till mig. Fan vet om det kommer göra någon skillnad, men jag är smått desperat. Om inte annat är det bra prylar som kan användas i andra sammanhang.

Jag tycker jag haft min beskärda del av materialproblem men skyttegudarna tycker tydligen något annat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar