måndag 25 april 2016

Vårlaxen Field Target-tävling 2016

Efter cirka 32 mils körning kom jag och grannen fram till Mörrum. På vägen blev det ett litet stopp i Vittsjö, luftvapenbutiken Hurricane, för att fylla på förråden.

I vanlig ordning var flera tävlanden på plats för att övernatta i klubbstugan. Det blev lite grillning och skitsnack dagen innan tävlingen vilket alltid är trevligt.

På tävlingsdagen vaknade jag och kände mig duktigt trött. Fick inte i mig mycket frukost och kände mig allmänt eländig. När det väl var dags för inskjutning såg jag till att vara på plats direkt för att se till att allt fungerade som det skulle. Det gjorde det inte. Eller var det tävlingsnerver och mig själv det berodde på? Det kändes inte så. Satt ganska länge och sköt men det blev inte bättre för det.

Jag startade tävlingen urdåligt men några enkla missar och sedan var det utförsbacke. Vädermässigt var det ingen katastrof. Visst blåste det upp lite efter halva tävlingen (det snöade till och med lite), men jag har varit med om värre.

Vad tar jag med mig efter en sådan här skittävling (för egen del)?

1: Jag bet ihop och försökte göra mitt bästa även om det var jävligt svårt eftersom det gick så dåligt.
2: Jag satte tre av fyra i stående. Bommen bestod av ett skitskott på 40 mm killzone 12 meter bort.
3: Knästående gick ganska okej.

Resten var skit ...

Väl hemma drog jag rent pipan på bössan och testade därefter några skott på 14 meters avstånd. Vad i ... skotten tog 15 mm lågt?! Vred som en galning på höjdratten för att hamna rätt. Nu blev jag förbryllad. Vad hade hänt och hade det hänt efter eller under tävlingen? Idag ska jag förhoppningsvis låna grannens chronograf för att kolla att utgångshastigheten är som den ska. Ska också dra i kikaren för att se om det är fästena som spökar.

Två veckor kvar till Onsalas tävling. Tid som kunde använts för skytte på banan går nu åt till felsökning och inskjutning. Må jag hitta felet och åtgärda det fortare än kvickt.

Jag är lite deppig just nu.

Foto Kent "börne" Nilsson:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar