måndag 4 maj 2015

Skepplandadebut

Igår var jag och grannen för första gången på Skepplandabanan. Marken var blöt och det var lerigt som fan vid skjutplatsen. Några kapaskivor agerade golv i väntan på rejälare grejor, men det funkade. Ett gäng medlemmar pangade krut på trehundrametersvallen, så det small mer än vad jag är van vid även om det inte störde på oss på Field Target-banan.

Målet med dagens övning var att skuta in pcp-bössan. Jag tror jag fick till det skapligt trots en del irriterande vindbyar. Dock hade jag inte tid att nerda ihjäl mig, så dessvärre blir det till att hålla fem dots över på 50 meter. Inget jag förlorar speciellt mycket sömn över, för det ska till både en massa tur och skicklighet för att sätta de målen med bara tio joule.

Så här ser markeringarna ut på sikte och sidohjul. Gjorde en rödmarkering också för att undvika att gå dubbelvarv på höjdtornet, ett misstag jag inte är sugen på att göra om under tävling.



Nu till helgen är det dags för tävling i Onsala och där har jag tänkt att tävla i 10J pcp och 10J fjäder. Må du hålla kikarjävel annars skickar jag tillbaka dig snabbare än du hinner säga hårkors.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar