måndag 25 maj 2015

Field Target-tävlingen i Vittsjö

Vädret, naturen, banan, korven, ja i princip allt var på topp under söndagens tävling i Vittsjö. Extra imponerande att banan var så bra med tanke på att detta var första gången som Vittsjö anordnande en Field Target-tävling. Det var bara ett fåtal eldsjälar som riggade alla mål och de ska ha ordentligt med beröm för den insatsen.

Det kändes bra för mig under hela tävlingen. Satte en hel del mål i både knästående och stående vilket alltid är bra för självförtroendet. Satte också ett helt osannolikt skott på 50 meter i blåst. Råflyt såklart, men känslan var helt fantastik. Fick hålla ut i princip ett helt mål åt vänster och fem mildots upp. Det är ett sådant där skott som jag missar nio gånger av tio, jäkla tur att träffen kom på en tävling!

Gubbarna och gummorna hade som sagt gjort ett makalöst fint arbete för att få till tävlingen, men tröttheten tog ut sin rätt i och med det blev en miss i resultatlistan. Istället för 35 fällningar skulle jag ha 38, och efter kontrollräkning är nu listan uppdaterad och ordningen återställd. Faktum är att jag skulle fått guld istället för silver. Valören på medaljen spelar kanske mindre roll med tanke på hur få det var som tävlade i klassen, men för mig var det viktigt rent mentalt att få med ett bra resultat hem till Götet i och med att precis allt strulade så förbannat i Onsala.



































Nu återstår det bara ett par veckor innan det är dags för Riksmästerskapet i Skepplanda och som vanligt längtar jag redan dit.

> Resultat 

Foto Lasse Laursen.



Här är lite mobilbilder jag tog på min grupp under söndagstävlingen:























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar