lördag 30 maj 2015

Smärtsamt handarbete

Fick för mig att slakta en skyttejacka som låg och skräpade, den var ändå i vänsterutförande så jag hade ingen användning för den. Däremot hade jag användning för de gummiark som satt på armbågarna och lite andra ställen. Det ena sydde jag fast i sin helhet på högra knät på de byxor jag använder när jag tränar och tävlar. Jag har aldrig blivit kompis med att ha ett stort knäskydd på högerbenet och jag måste säga att arket satt som en smäck där. Bara testat det hemma ännu så länge, men det kändes stabilt och bra.

Den andra biten som jag sprättade bort tänkte jag använda till vänsterknät. Exakt hur jag ska placera den måste jag suga på lite. Framförallt ska den sättas så den greppar och stabiliserar lite i knästående. Jag hoppas på det åtminstone. Sydde även fast ett av de fina tygmärkena som damp ner i brevlådan för några dagar sedan. Blev fint.

Nu blir det ingen mer syslöjd på ett tag för jag har så jävla ont i höger pekfinger efter allt arbete. Det var riktigt jobbigt att ta sig igenom gummiarket med synålen och dessutom hittade jag inte fingerborgen. Men, men, ibland måste man lida lite för att det ska bli bra.

I morgon tänkte jag sticka iväg till banan om möjlighet ges. Denna gången är allting inskjutet och klart, så fokus kommer ligga helt och hållet på träning.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar