onsdag 8 juni 2011

Ibracadabra

Zlatan.

Jag älskar honom. Jag älskar hans grodor. Hans mål. Hans kaxighet. Han nonchalans. Hans sätt att ibland bara gå och drälla på planen som om det vore rökpaus på Arbetsförmedlingen. Men framför allt älskar jag hans sjuka driv och teknik. Jävlar vilken bra fotbollspelare han är när allt stämmer för honom.

Om man lägger ihop alla pusselbitarna så får man något väldigt osvenskt. Det är nog det jag älskar mest. Han skiter fullständigt i vad folk tycker om honom och det krävs ballar av stål för att ha den attityden.

Jag blir upphetsad som ett litet barn varje gång han gjort mål. Jag formligen kastar mig över de värsta kvällsblaskorna som jag normalt sett aldrig skulle köpa. Läser alla IQ-befriade kommentarer på aftonbladet.se. Vältrar mig i den ena efter den andra artikeln som beskriver hur jävla snyggt han nätade.

I min bok är han definitivt det roligaste som någonsin hänt svensk fotboll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar