torsdag 9 juni 2011

Pressbyrån ger kalla handen

Stack ner till Pressbyrån för att fylla på snusförrådet. Väl där ögnade jag igenom tidningsstället och hittade senaste numret av HemmaBio. Fin bonus.

Gick fram till kassan för att avsluta affären och sa det sedvanliga "En General Portion tack". Men så ångrade jag mig och tänkte att lika bra att köpa två så slipper man springa runt efter snus stup i kvarten. Skojade till det lite och sa "Nej om man skulle ta och festa till det lite. Det är ju ändå torsdag. Jag tar två General Portion!"

Det lilla skämtet, om man nu får kalla det så, gick verkligen inte hem hos kassörskan. Hon tittade inte ens på mig. Hennes min förändrades inte det minsta. Hon vände sig bara om och tog ytterligare en dosa. Sedan tittade hon kallt på mig och sa "Något annat?". "Nej tack" sa jag.

Okej, mitt "skämt" sög balle, men hon kunde väl i alla fall ha rört mungipan en millimeter eller två kan man tycka? Visat prov på lite medmänsklighet eller vad man nu ska kalla det.

Gick därifrån med svansen mellan benen. Så mycket fick man för lite spontanitet ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar