onsdag 9 september 2015

Gör om gör rätt

Efter att varit på banan några gånger insåg jag att det var något som inte riktigt stämde. På avstånd över 40 meter var jag alltid tvungen att hålla ut något till höger för att träffa målet. Till slut insåg jag att det var något annat än konstant sidvind som gjorde att kulorna driftade. Kikarsiktet låg lite, lite tiltat i fästena. Skit också ...

Inte mycket att göra, bara att lossa på skruvarna och försöka få det så rakt som möjligt. Det jobbiga med det var att hela inskjutningsproceduren behövde göras om. Lite korkat att göra detta så pass nära inpå en tävling, men jag kunde inte leva med felet när jag väl kommit på det.

Sagt och gjort, ner till banan och börja skjuta in. Resultat till höjdratten på mitt Falcon T50 blev såhär:

Nu stämmer allt och det känns riktigt skönt inför Onsala-tävlingen. Jag fick även lite tid över att skjuta i de olika ställningarna. En tavla på 30 meter stående utan stöd blev det också och enligt mina mått blev den riktigt fin.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar