söndag 27 september 2015

Tack Mörrum!

Höstlaxen blev en underbar tillställning med många deltagare. Det var fint väder med snälla vindar första hälften av rundan jag gick MPRen, men sedan blåste det upp lite. Andra rundan som jag gick med Feinwerkbauen var det lite värre med vinden. Det plus att jag knappt rört den bössan sedan i våras straffade sig och resultatet blev endast 20 av 40 fällningar. Fast det gjorde mig inte speciellt mycket eftersom jag fokuserat helt och hållet på PCP 10 joule i år.

Det gick kanonbra med PCPn, jag fällde 32 av 40 mål vilket jag är supernöjd med. Båda stående målen föll och jag missade bara ett av fyra skott i knästående om jag minns rätt. Allt flöt verkligen på jätte bra för mig. Hade jag varit lite mera avslappnad inledningsvis så hade nog några fler fällningar inte varit omöjligt, men å andra sidan så är det ju alltid så - man missar några mål som man vanligtvis alltid fäller, så är det för mig i alla fall. Det gäller att vara stabil och skjuta konsekvent bra tävling efter tävling, ha en hög lägstanivå.

Det blev en lång dag eftersom banan bestod av 40 mål och många gick två varv för att tävla i två klasser. Startskottet gick vid niotiden på morgonen och tävlingen avslutades först vid femtiden. Jag kände mig rätt så mör efter två rundor ska erkännas. Som tur var hade Mörrum fixat ihop en Tacobuffé som smakade jäkligt fint efter den första rundan, ett riktigt bra initiativ av dem!

Säsongen är alltså avslutad och nu blir det till att vänta till slutet av april eller början av maj, någonstans där brukar Field Target-karusellen dra igång igen.

>Länk till resultatlistan

Nedan lite bilder från tävlingen (foto jag själv, Martin Lindfors och Lasse Laursen):

I klubbstugan kvällen innan.


Det grillades såklart!

Jag fastnande på bild när jag gick mitt varv med MPRen.

Mitt scorecard.

Pallen 10 joule PCP.

Pristagarna i samtliga klasser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar