fredag 25 september 2015

Sista Field Target-tävlingen för i år

Ja jisses vad det här året rasslade på. Nu är det alltså bara en enda tävling kvar, höstlaxen i Mörrum. Jag och grannen sticker iväg runt 16:30 och jag är i full gång med att packa.

I år har det hänt en hel del. Jag har bytt klubb, gått med i den nystartade FT-sektionen i Örgryte och hela året har det blivit 10J pcp istället för 10J fjäder som jag debuterade med. Nu finns det inte mycket att orda om, går bössan bra i 16J så blir det till att slänga iväg en licensansökan fortare än kvickt efter det att Mörrum-tävlingen är avklarad.

I kväll ser jag fram emot korvgrillning, öldrickande och en trevlig stund med de skyttar som ska övernatta i klubbstugan.

I morgon börjar det roliga allvaret.

To be continued ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar