lördag 5 mars 2011

Celebert besök i form av Timo Räisänen

Numera i Timos ägo.
Har krängt av en del grejor på blocket den senaste tiden. Så jäkla skönt att bli av med prylar ibland. Det är som att kånka runt på en tung ryggsäck när man har för mycket där hemma.

Till saken. Lade ut en annons på en barvagn i teak. Schysst möbel som jag och sambon köpte för cirka fem år sedan. Den hittade ingen naturlig plats i vår nya lägenhet så beslutet togs – den ska bort!

Fick mail från några som var mer eller mindre intresserade men så dök det upp ett meddelande från en som titulerade sig timoraisanen@xxxx.com. Första jag tänkte när jag såg mailadressen var att det var någon idiot som körde med alias. För skojs skull googlade jag Timo Räisänen. Tänkte att man vill ju se hur snubben ser ut om det nu skulle vara han som kom hem till oss (jag borde väl veta hur han ser ut men jag lyssnar inte på den typen av musik). Han visade sig vara jätte sugen på möbeln och bad att få komma förbi och kika på den.

Så dök han upp. Han plus sambo och unge. Visst fan var det Timo in the flesh! "Är du Timo Räisänen?" frågade jag. "Ja" svarade han. "Coolt" sa jag. Då blev han röd i ansiktet. Rätt gulligt faktiskt. "Fan att man inte har en platta som du kan signera" sa jag. Då garvade han lite.

Han visade sig vara en riktigt trevlig kille. Helt oförstörd så att säga. Och han köpte barvagnen. Nu vet jag att den är i trygga händer.

> Timo Räisänen (extern länk)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar