torsdag 10 mars 2011

Kaffe – min älskade drog

Vad vore livet varit utan kaffe? Inte bra alls. Jag hade letat upp en lämplig bro för längesedan om det inte vore för denna fulländade substans.

Hur hade en morgon sett ut utan kaffe? Min toleransnivå är noll på vid den tidpunkten på dygnet och tyvärr gäller det även min bättre hälft. Om det inte vore för koffeinet så hade det blivit ground zero i köket var eviga dag. Att kalla mig drogliberal är att ta i, men det finns undantag. Kaffe är ett sådant undantag. Jag skulle t.o.m. kunna sträcka mig så långt som att kalla det för en äktenskapsräddare.

Om man ser det ur en jobbsynvinkel blir det ännu mer uppenbart hur viktig denna ädla böna är. Försök hålla en deadline utan kaffe. Försök vara koncentrerad under ett 12-timmarspass. Försök sitta på ett möte när du kört skiten ur dig själv under vecka utan att somna. Omöjligt. Det går bara inte. Kaffe behövs. Kaffe är vad vapenindustrin är för USA – fullständigt avgörande.

Jag tror jag ska göra slag i saken och sätta på en panna nu på momangen. Känner att min hjärna behöver påfyllning.

Skål!

> Kaffe enligt wikipedia (extern länk)

2 kommentarer:

  1. Vad kör ni för metod hemma? Nespresso? Moccamaster? Gammal press?

    SvaraRadera
  2. @ ullemon Vanligt hederligt bryggkaffe. Godast i längden om du frågar mig.

    SvaraRadera