lördag 26 mars 2011

Dagens känga

Tydligen verkar alla coola och creddiga människor ha uppmärksammat http://whitetrashoftheday.blogspot.com/. En blogg som helt ägnar sig åt att skriva om saker som är white trash.

Idén känns ganska rolig, men ju fler inlägg jag läser desto mer fylls mina näsborrar av stanken från gammal flänsost. För det första är bloggen typ en ripp off på http://www.whatisgaytoday.com (må så vara med annat tema). För det andra är det inget annat än patetiskt att ägna en hel site åt att se ner på en viss typ av människor. Jo, om man gör det med glimten i ögat, men känslan jag får är att människan bakom WTOTD är en tvättäkta svennebanan-hatare som tror sig stå över allt och alla. Det hade varit väldigt enkelt att lägga en digg och känna sig hipp så som en hel del människor redan gjort, men jag tänker inte göra det. Fan heller.

Den som står bakom WTOTD är garanterat en reklamare eller någon annan form av kreatör. En person som endast umgås med "rätt" folk och som alltid sniffar upp det trendigaste oavsett om det gäller mode, design, musik eller något annat som gör att man framstår som jävligt rätt och inne. Det får mig att må illa.

Fast är det inte jävligt white trashigt att blogga? Är det inte jävligt white trashigt att snacka skit om andra människogrupper? Okej, jag kanske tar skiten på för stort allvar,  men en sak är säker – folket bakom WTOTD borde ta en praktikvecka på Volvo-bandet och få lite skit under naglarna. Om man tror sig vara bättre än andra bara för att man är storkonsument av take away-latte och Flickr så ska behöver man läxas upp. Gärna med våld. Punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar