söndag 13 mars 2011

Jag är en vek människa

Inte Lamborghini på burk.
Var i mataffären häromdagen. Handlade det vanliga i form av mat och förbrukningsvaror. Strosade förbi hyllan med läsk och fick ett infall – det hade varit gott med något blask. Ögnar sortimentet och får syn på avdelningen för energidrycker.

Där står den och blänker förföriskt. Klädd i guld och med en testosteronstinn tjur inramad av en blodröd sköld. Vi pratar om Lamborghinis bidrag till energidrycksvärlden – Conino Lamborghini "Power of the myth". Designen är egentligen inget att hänga i granen, den skulle t.o.m. kunna kallas halvful, men min hjärna säger mig något helt annat. Jag blir förförd. Och detta bara för att namnet Lamborghini för mig innebär exotiska superbilar och motorsport. Två saker som jag är barnsligt förtjust i.

Egentligen vet jag inte vad jag ska förvänta mig? Att det ska låta som en turboladdad V12:a när jag går på toaletten? Att jag ska bli mer strömlinjeformad? Att mitt utseende ska förändras till det bättre och att folk ska börja uppfatta mig som en jävligt cool kille? Självklart inte, men ändå dras min hand mot burken och likt en robot för jag ner den i matkorgen. Bra köp tänker jag. Lamborghini är för mig.

Väl hemma och bekvämt nedsjunken i en fåtölj avsmakas brygden. Conino Lamborghini smakar precis som alla andra energidrycker och effekten är den samma. Hade jag gjort ett blindtest så hade jag inte kunnat skilja den från en Red Bull. Inte en chans i helvete.

Sakta men säkert börjar det gå upp för mig vilken idiot jag är. Varför går jag alltid på sådan här skit? Tänker för mig själv att det här var sista gången jag låter mig vilseledas av ett sexigt varumärke. Yeah right ... Nästa gång jag står inför samma typ av val så kommer reptilhjärnan ta över och jag kommer torska stenhårt. Fan vilken vek människa jag är.

2 kommentarer:

  1. man måste ju prova :D

    SvaraRadera
  2. Absolut, men jag går på sådant här alldeles för ofta. :)

    SvaraRadera